........................................................................................Daisypath Anniversary tickers.....................................................................................

Selasa, Disember 3

324 : bukan ku minta

situasi di satu pagi...
A : ha teruskan... awak muda lagi...
B : penat la madam... rehat jap...

perbualan singkat dengan salah sorang pensyarah...
mase tu tgh naik tangga..
kelas tgkt 4.. so dpt agak apa yg berlaku??
org yang sihat pun sampai atas semput2..
saya tau saya muda lagi.. tp.. saya .....

masuk ni... ni kali kedua cik ecah kne masuk oksigen dan kne tahan kt wad sem 3 ni..
yes sem akhir2 tahun selalu banyak dugaan kn..
tp nasib baik kali ni tahan kt wad di unit kesihatan uitm jer.. nasib nasib..
tQ En.Zul sbb tak hntr saya g spital..
klu tak mesti satu hal lagi... tak tau bile boleh discharge nye..
hurmm cik ecah tak tahu kenapa tetibe diri ni melangkah ke unit kesihatan tu pagi td..
serius rasa tak sihat sangat..
ye saya akui saya agak stress dalam satu dua minggu ni...
dengan kesihatan yg naik turun..
cuaca yg hujan berpanjangan...
ya saya tak kuat.. dan saya pura2 kuat...
cik ecah bukan minta diri dikasihani bila status2 sakit yg cik ecah post kt laman sosial yg lain tu
tp saya cuma nak kawan2 doakan apa yg terbaik dan
supaya saya masih kuat untuk tempoh segalanya di sini..
ada lagi setahun setengah klu nak timbal balik bila nak habisnya study kt pantai timur ni..
ni la hikmahnya tuhan tak hantar jejauh kan.. jauh ni pun tak boleh nak jaga diri -.-
okay, serius bila cik ecah sakit, cik ecah selalu remind diri ni makan ubat ubat ubat..
automatik diri ni terasa dimuhasabah dengan sendiri bahawa diri ni tak sempurna dan
saya ada kekurangan yang tak boleh nak sama dengan kawan2...
dengan tu juga buatkan diri ni sentiasa beringat dalam nak buat sesuatu
bahawa diri ni terbatas untuk buat sesuka hati dalam masih ingat akan insan2 tersayang supaya dapat jaga diri sendiri dengan sebaiknya tanpa pengawasan ketat dorang
+ tak nak wat dorang risau..
cik ecah tak tahu akhir2 ni.. naik tangga satu tingkat pun dah sesak nafas.. hurmm hurmm
ye saya paksa diri untuk naik sebab kalau tak nnti saya tak sampai atas...
dan skrg saya paksa diri untuk adapt semua paper yang saya amik sem ni..
sebab tu saya stress dan saya mengaku tu..
+ ya saya suka stay up malam sbb waktu tu je otak saya ni boleh pulun untuk masuk segala input selain mase kelas...
maaf sebab saya leka dan terabai jaga diri sampai ubat pun kadang2 makan lambat...
tapi kalau saya tak paksa saya akan jadi lalai and
i need my frenz to always keep remind me!
dan sekarang baru cik ecah tahu kenapa last medical checkup doktor selalu ingatkan supaya pandai kawal stress..
sebabkan kesihatan saya akan terganggu.. totally!
and now saya kne pandai kawal masa, fizikal dan mental...
really hope this semester will end as soon as possible..
paling kurang pun.. cepatla habis semua test, kuiz dan presentation..
+ kelas ganti yg secara tiba2.. ohh yeah..
tu juga punca cik ecah stress... admit it.. sebabnya..
saya bukan salah sorang yang multitasking dalam satu2 masa.. kalau kadang2 tu ye..
"Ya Allah, aku berlindung kpdMu dari sifat lemah dan malas, penakut dan tua."
(HR Bukhari)

saya rasmi oksigen kt unit kesihatan ni ye doktor?
thanx sebab sediakan keperluan ni kepada pelajar seperti saya....
loved!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan